Pomysły na tworzenie witryn wzrastają jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, ponieważ coraz więcej Kontrahentów w Polsce kupuje produkty przez internet, zaś do punktów stacjonarnych chodzą wyłącznie zapoznać się z wytypowanym artykułem (a mianowicie tym, w jaki sposób on w naprawdę wygląda). Istnieją sytuacje, że całe supermarkety przenoszą się do wirtualnego świata, pozostawiając puste lokale oraz licząc na pokaźne oszczędności. Prócz tego każdy Nabywca w dużej części przypadków może liczyć na to, że produkt jest istotnie odpowiedniej jakości, np. żaden inny Klient go jakiś czas wcześniej nie przymierzał. Nieduże i poważne przedsiębiorstwa zgłaszają się wtedy do agencji reklamowych, żeby te zajęły się skonstruowaniem przyciągającej oraz skutecznej strony. Projektanci stron przygotowują więc coraz to bardziej nowatorskie koncepcje, w części bazujące na WordPressie.
Najważniejszym kierunkiem w 2016 roku była jednolitość strony obrazkowej oraz rozlokowania wszystkich modułów na stronie. Najczęściej była ona rozdzielona na dwie bądź trzy kolumny, lecz użytkownicy szybko się znużyli powielanymi wzorami. Wszelkie atrakcyjne witryny, przykładowo punktów z ubraniami, wyglądały prawie w taki sam sposób, natomiast to bez wątpienia przedłożyło się na sprzedaż. Aktualnie schemat witryny, projektowanie grafiki i pozostałych aspektów w zasadzie nie odbywa się już na wspomnianych wytycznych. Projektanci stron internetowych zmierzają do uwydatnienia atrakcyjnych cech specjalności Klienta.
Trend ów stał się nadzwyczajnie modny i bazuje na wykorzystaniu poprzez grafikę całej rozległości ekranu. Przede wszystkim – czujność odbiorcy bynajmniej nie rozprzestrzenia się na pozostałe fragmenty, po drugie – stymuluje świetnie dopasowaną grafiką do późniejszego oglądania witryny. Ekrany startowe zapełnione są zupełnie zdjęciami, grafiką z treścią reklamową bądź przyciskami akcji. Mogą być nieruchome czy spełniać funkcję slydera. Niewątpliwym atutem jest to, iż te elementy dostosowują się do ekranów na notebookach i ogromnych monitorów. Dobrej jakości szatę graficzną powinno wykonać profesjonalne studio graficzne.
Szeroka, odpowiedniej jakości grafika przyciągnie oko niejednego Kupującego. To twórczy zamysł, aby wzbogacić wizerunek strony. Większość odbiorców jest wzrokowcami, zatem tym bardziej opłaca się w ten moduł zainwestować. Absolutnie nie wykorzystujmy jednak z tzw. banków bezpłatnych zdjęć, w szczególności wtedy, gdy nasza marka ma się niewątpliwie kojarzyć z profesjonalizmem. Lepiej zlecić zaprojektowanie fotografii skutecznemu grafikowi, który zatroszczy się o to, by wszystkie miały idealny charakter oraz harmonizowały z projektem strony.
Material design to kierunek bazujący na gładkich barwach i na wykorzystaniu świateł i cieni. Google natchnęło się tutaj tradycyjnym papierem i tuszem. Nadrzędnym zamysłem było pogłębienie czytelności witryn, a także dopracowanie defektów, które były rozpoznawalne w stylu flat. Inaczej mówiąc, material design to: umieszczenie w trójwymiarze (jednomyślnie z hierarchią podzespołów), wyraziste i idealnie dopasowane odcienie (jeden kolor centralny oraz kolejny kolor pomocniczy, m in. do odznaczeń), praktyczne ikonki (maksymalnie łatwe, z regularnymi wykończeniami prostych, z użyciem proporcji 2dp), fotografie i wykresy wektorowe (dostosowane do klimatu witryny; tekst ulokowany na grafice musi koniecznie figurować na gradiencie; krótko mówiąc nie możemy przesadzić z przyciemnianiem) oraz typografia oparta o krój Roboto.
Większość użytkowników Internetu w zasadzie nie dostaje od sprzedających tego, czego się domagają. Idą na stronę internetową i co spotykają? Nieciekawy projekt logo, mnóstwo zbytecznych tekstów (jakie można przewijać nie widząc końca), a finalnie są obrzucani ulotkami informacyjnymi o tym, ażeby bezwarunkowo zapisać się do newslettera, zaczerpnąć z promocji (które nieodwołalnie za minutę się nie będą aktualne) lub omówić wszystko z fachowcem (który co chwilę ustawia się na czacie oraz bynajmniej nie jest to „żywa persona”). Odbiorcy potrzebują tego, żeby osiągnąć emotywną bliskość z produktem czy jeżeli to możliwe – ze sprzedawcą. Absolutnie nie chodzi w tym miejscu o „targowanie się”, ale możliwość zaufania. Świetnym konceptem jest zatem opowiedzenie cokolwiek o swej działalności gospodarczej. W ostatnim czasie opisuje się to wyrażeniem „storytelling”, czyli mówienie o takich rzeczach, jak: kim jest każdy członek firmy, co jest w stanie zaoferować ten wytwórca etc. Owa postać reklamy ekspresowo dochodzi do nabywców oraz gwarantuje atrakcyjniejsze rezultaty niżeli drażniące okna, które wyskakują „zza węgła”.
Jeśli planujesz dowiedzieć się dużo więcej, wejdź w odsyłacz tutaj – Reklama Toruń – a wyszukasz dużo więcej informacji.