Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?

Jak doskonale wiemy sieć internetowa niesie za sobą bardzo dużo opcji w kwestii promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w przytoczonym przypadku będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach istotna kwestia dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy w internecie. W tym tekście zastanowimy się co to jest e-marketing i jakie możliwości ze sobą niesie.

Żeby zagłębić się w tematykę powiązaną z marketingiem internetowym, odświeżmy sobie najpierw co to jest sam marketing. Ogrom ludzi stawia to na jednej półce z promowaniem konkretnego produktu, ale tak naprawdę jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to złożona strategia, która ma przynieść profity w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie najliczniejszej grupy Nabywców. Żeby tak się stało, trzeba zadbać o wiele składników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, skuteczne narzędzia do promowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie trwania procesu, niezbędna jest regularna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Kontrahentów.

Marketing internetowy – co musisz wiedzieć?

Rozwój technologii spowodował, że powstała specjalna dziedzina marketingu – marketing w sieci, zwany też e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele korporacji wchodzą z działalnością do internetu, żeby skorzystać z dobrodziejstw internetu i pozyskać więcej Nabywców. Marketing w internecie to ogół wszystkich czynności, które kojarzymy z normalnej formy marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać sieci internetowej. Gdy nasze procedury będą dobrze funkcjonować, to w takiej sytuacji miejsce naszej firmy w sieci znacznie się poprawi, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie wypełniony. Kluczowym narzędziem, z którego będziemy korzystać w marketingu internetowym jest witryna www naszej spółki. Wśród najważniejszych różnic między powszechnym marketingiem, a marketingiem on-line podkreślamy w pierwszej kolejności rolę Klienta. Nie jest ona tutaj pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przekazywanie poglądów na temat naszych działań oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najważniejszych operacji, z którymi spotkamy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– e-mail marketing

Omawialiśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, zaś niżej skoncentrujemy się na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć ogrom profitów.

Content marketing – postaw na jakość

Ta gałąź marketingu internetowego będzie wyjątkowo skuteczna, jeśli naszym celem jest pozyskanie kolejnych Odbiorców, ale po pierwsze –  zbudowanie z nimi długotrwałych i bazujących na wierności relacji. Jak to osiągnąć?

Content marketing bazuje zwłaszcza na zamieszczaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednotorowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Konsumenta, który zapragnie pozostać z naszą spółką na zawsze. Oczywistym jest, że dużo zależy tutaj od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Treść musi być dostosowana do jej upodobań, praktyk oraz co również istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing może być „podany” w różnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma oczywiście znaczenie, lecz jeszcze większą wagę powinniśmy przykładać do jakości upublicznianych przez nas treści. Jeżeli Google uzna je za wartościowe, to wtedy zwielokrotni to nasze widoki na bycie na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dbajmy o to, żeby treści były autorskie i nieszablonowe. Jak z fragmentu tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czyli co?

Ta odmiana marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w szukanej specjalności, lub też jest popularna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w mediach społecznościowych, potrafi znacznie wpłynąć na potencjalnych Konsumentów. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera trzeba się kierować działką, w której działamy. Jeżeli chcemy propagować sklep z odzieżą, wówczas niezłym rozwiązaniem będzie wynajęcie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

W znalezieniu stosownego influencera mogą pomóc nam fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Nie zapomnij o tym, aby przed zaangażowaniem człowieka do lansowania Twojej firmy, przejrzyście nakreślić cele i pomyśleć jaki budżet będziesz chciał na poświęcić na wynajęcie influencera. Zatrudnienie influencera musi być elementem dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Bardzo dużo możliwości, ale także mnóstwo pracy do zrobienia, jeśli nasza kampania ma przynieść określony rezultat. Nasze działania winny być starannie uporządkowane, a później bezustannie musimy reagować na zmiany w modzie.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na naszą stronę internetową – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/