Jak otworzyć sklep internetowy – wiemy jak to zrobić

Obecne czasy to ciągły rozrost cywilizacji konsumpcjonizmu. Ludzie robią zakupy, wciąż szukają kolejnych rozwiązań i pragną mieć więcej i więcej. Niewiele świadczy o tym, że ten trend się szybko odwróci. Zakupywanie wartościowych produktów to jedno, ale pozostają przecież jeszcze detergenty, wyżywienie – słowem to, co jest nam konieczne do egzystencji. Dużo ludzi sprowadza swoje życie do ciągłego zabiegania i przez to, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Receptą może być sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

 

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Sami znamy pewnie dużo wzorcowych jednostek, nie mających chwili wytchnienia. Zakupy załatwiają w markecie raz na dwa tygodnie, by odjąć sobie notorycznego ruszania po potrzebne artykuły. Teraz niektóre sklepy poszły zdecydowanie dalej i gwarantują takowym dowóz asortymentu do miejsca zamieszkania.

Przywołana sfera dotyczy głównie osób zapracowanych, siedzących do późna w gabinecie. Nie pałają oni entuzjazmem, jak powinni udać się na świąteczny shoping. Pracoholicy skwapliwie sięgają wówczas po e-sklep i hurtowo nabywają gifty dla bliskich. Tak więc – to oni będą naszą grupą odbiorców, jak widać na załączonym obrazku – wyjątkowo liczną.

Poznaliśmy bazowy powód założenia sklepu internetowego, obecnie winniśmy przemyśleć jak nasz sklep ma się prezentować. Nie ma sensu mieć wymagań z księżyca. Jeśli sklep internetowy ma nam dać wymierne profity, w takiej sytuacji wychodzimy od tak zwanej analizy SWOT. Rozważenie mocnych i gorszych stron, widoków i niebezpieczeństw to absolutna podstawa. Obejmuje to kwestię tak naszego sklepu internetowego, jak i konkurencji. Należy przeanalizować jakie parametry produkują, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

Kolejna sprawa to ustalenie grupy docelowej. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Założony przez Was sklep internetowy może być dostosowany do Konsumenta wszechstronnego, który zyska możliwość wyboru spośród wielu kategorii produktów, lecz także dla przykładu zwabiać do siebie zwłaszcza żeńskie grono, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. Kluczowy będzie precyzyjnie nakreślony plan biznesowy. Rzetelnie sprawdźcie, czy dysponujesz budżetem, pozwalającym na dotarcie do Odbiorców z całego kraju. Być może trzeba będzie zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Nie wolno zapominać, iż uruchomienie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Sprawdźmy dostępne warianty:

 

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, koniecznie trzeba zarejestrować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, przypilnować formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli wcześniej prowadziłeś biznes, musisz wyłącznie zrobić zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), uzupełniając je o zapis dotyczący handlu w sieci.

 

Następna analizowana kwestia tyczy się produktów. Kiedy już ustalimy czy nasz asortyment wypełni coś specjalistycznego, z ekskluzywnej branży, czy też towary bardziej ogólne, wytwarzane na olbrzymią skalę, możemy się skupić na właściwym wyborze dystrybutora. Sumienność, terminowość i zaufanie, to winna być podstawa, na którą należy mieć baczenie. Jest oczywistym, że czynnikiem kluczowym jest również przełożenie jakości na koszta. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Dostawca już wybrany? Teraz powinniśmy zatroszczyć się o opisy towarów. Dlaczego ma to niebagatelne znaczenie

Wchodzimy teraz w strefę pozycjonowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Jeżeli chcemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, to w takiej sytuacji musimy postawić na jedyne w swoim rodzaju opisy produktów – łatwo do zapamiętania dla potencjalnych Nabywców, ale również usprawnione pod SEO, aby wyszukiwarka taka jak Google oceniła naszą jakość pozytywnie. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – narzędzie wyszukujące oceni Was negatywnie i nie osiągniemy czołowej lokaty w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – pora na zapewnienie Klientom określonych systemów płatności. Do popularnych należą:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

 

Bez dwóch zdań będziemy chcieli też dać Nabywcom zapłatę za pobraniem i z góry. Istotnym jest, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– najlepiej szyfrowaniem. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

 

Sklep internetowy – kwestie techniczne

 

Idea jest, konkurencja została zadbana, mamy naszkicowany plan działania oraz odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Teraz trochę spraw technicznych.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. Polecamy nie robić tego na własną rękę, tylko posiłkować się wiedzą ekspertów. W niektórych przypadkach starczy chociażby bezpłatny software, ale gdy realizujemy bardzo ambitny projekt przyda nam się full serwis albo indywidualny software.

Domena niekiedy jest zapewniana w parze z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeżeli tak nie będzie – wówczas musimy ją wykupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W kwestii hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – co naturalnie zależy od wielkości sklepu internetowego. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – przynoszą one nam multum barier, co utrudni nam pracę.

 

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/