Pozycjonowanie w Google maps

Wizytówki udostępniane w mapach Google są doskonałym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Poprzez mapy Google zyskujemy dostęp do położenia przedsiębiorców z różnorodnych branży. W ten sposób użytkownik może z łatwością odnaleźć sprzedawcę potrzebnych produktów oraz usług. By pokazać się pośród firm w konkretnej lokalizacji jedyne, co trzeba zrobić, to zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Wśród wszelkich dostępnych usług Google należy znaleźć funkcję Google Moja Firma i podążając za wskazówkami uruchomić profil. Każdy kolejny krok przybliża nas do utworzenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypełnić podstawowe dane jak nazwa firmy czy jej lokalizacja oraz dane kontaktu, po czym je zatwierdzić. Uzupełniona o odpowiednie informacje wizytówka jest gotowa do korzystania. Warto jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Końcowym krokiem jest weryfikacja, żeby wizytówka stała się całkowicie aktywna. Mając przygotowaną wizytówkę warto zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje sporo czynników. Przede wszystkim duży wpływ ma lokalizacja względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep bądź usługi przeważnie kierujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca pobytu, ze względu na to wizytówka sprawdza się przede wszystkim na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa szansa na wyższy wynik wyszukiwania. Obok tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność względem słowa kluczowego. Kiedy firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym lub umieszczona na jej stronie treść zgadza się z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości zawarte w usłudze Moja Firma zapewniają sporo opcji, jakie mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Uzupełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, telefon i adres  należy uzupełnić o kolejne równie potrzebne dane, jakie pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Ponadto w nazwie wizytówki da się dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron WWW). Oprócz tego należy zapisać kategorie i podkategorie, jakie przybliżą Google oraz użytkownikom profil firmy, czyli jej charakter. Ważna jest także lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest też zdobycie atrybutów. Są to atrybuty związane z tym jak działa firma. Na przykład pokazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko znajduje się parking albo czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie uzupełniamy sami, ponieważ tworzone są one na podstawie przesłanych przez klientów odpowiedzi na pytania Google. Również opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, z tego względu lepiej się o nie postarać i co ważne, najlepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom istnieje większa szansa, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Wstaw unikalny opis, usługi, produkty i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, by opisać najważniejsze atuty firmy, stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pojawia się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z uwagi na to należy skupić się nad pierwszą częścią opisu. Oprócz tego dla bardziej efektywnego pozycjonowania wizytówki Google należy dodać swoje produkty i usługi. Wypełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także być może zachęci większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa też umieszczanie filmów i zdjęć. Multimedia znajdujące się w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla odbiorców, ale także umożliwiają dodanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Regularne dodawanie zdjęć znacząco wpływa na pozycjonowanie.

Dodawaj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy klientom ciekawych treści, jakie mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej witryny internetowej lub sprawdzenia usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków oraz odsyłacz, którym możemy przekierowywać do dowolnej witryny, np. podstrony z opisem usług lub innego miejsca. Taki wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie dostępny przez długi czas (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet do roku), może być elementem marketingu treści, w którym będziemy oferować klientom trochę ciekawej wiedzy z branży. Częsta publikacja będzie traktowana niemal jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki przenoszące wprost do wizytówki są dość ważnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozpatrzeć się za lokalnymi lub branżowymi katalogami, forami, portalami blogami czy pozostałymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, gdzie można umieścić link odsyłający. Dobry profil linków wyśle Google sygnał, że warto wyświetlać wizytówkę na wyższej pozycji, ponieważ odsyłają do niej różne interesujące źródła. Profil linków ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.